Yang Sukar Dibuang

Aku ada satu tabiat atau perangai atau sikap yang memang dari kecik dulu memang dah melekat secara automatiknya dalam diri ini.. Tak tahu la kenapa.. memang dari dulu tak dapat nak ubah, iaitu :

Tabiat Tak Reti Bezakan Kiri Kanan Depan Belakang.

Maksudnya? Ok. sebagai contoh, aku bagi , KASUT. S Secara jujurnya aku tak reti nak bezakan yang mana Β belah satu kanan, yang mana belah satu kiri. Kadang2 aku akan terpingga2 bila kat tempat beli kasut.. Rasa malu pun ada, bila salesgirl/man hulur kasut kat aku, aku akan garu kepala, teleng kepala kiri dan kanan, perah otak kejap untuk berfikir.. yang ni belah kiri or kanan? Argghhhhh!! Last2, ikut kata hati dan sarung terus.. kalau betul, alhamdulillah.. kalau sarung salah, aaahhh…. blushing sorg2.. Hahahaha!! kadang2 rasa lawak dgn kelemahan diri ini, kadang2 rasa malu, kenapa la aku ni bengap sangat aihhh… Β tapi ada juga la aku dapat tips dari org mcm mn nak bezakan.. tapi ianya kurang juga membantu.. take time..

Waktu kecil dulu, mmg suka pakai selipar terbalik. Mama selalu cakap. “ko ni tak reti nak bezakan kiri kanan”.. And for your info ya.. Aku juga sering pakai baju terbalik.. yang depan jadi belakang, yg belakang jadi depan.. yang luar jadi dalam,. Aihh, macam2 la aku nih.. Tapi klu bab baju tu, bila semakin dewasa ni dah berkurangan la sikit. tapi still banyak ada.. kadang2 buat bodoh je kalau dah tersalah pakai tu.. org bukan nak tgk aku pun, ye dakk?? hahaa~ sempoiiii~

Ini tabiat /sikap/ perangai pelik aku. Perangai korang pulak??πŸ˜‰

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s