Bekerja di Luar Johor?? Kuala Lumpur? Damansara??

Ok.. regarding to my topic here… T.T  I’m so sad,stress,confuse,bla bla bla.. mcm2 perasaan jadi bercampur baur.. hari ni buka iklan kat mudah.my, nampak ada 1 iklan tuh.. agak besar juga la biji mata aku membacanya.. 

but before that, apa perasaan korg bila nampak logo ni??

uhuhuhu.. aku klu leh, mmg nk melangkahkan kaki di dlam Sri Pentas.. idaman hatiku.. tapi..tapi.. tapi….

there’s alot of thing that I need to think before I can happily apply any job anywhere outside Johor without any doubt.. Kerja yg ditawarkan ialah Admin Asst cum Receptionist with RM1500 for salary..firm katanya.. meaning tetap RM1500..no tawar2 haa.. willing to work  in long hours and weekend.. haa..yg ni lomah skit den dongar.. no no no.. bukan I malas nk kerja ye U.. even b4 ni pun aku kerja long long long hours.. cuti pun 4kali sebulan.. cuma this time, klu boleh aku nk try kerja 9-5, monday to friday..aku pun nk merasa juga kerja mcm tu..klu xdpt smbg full time study at campus, leh amik PJJ n study part time every weekend,kan? klu weekend pun kena kerja jg.. erm, mcm mn tu,awak???

but that’s not my main reason.. my main reasons here are yg memeningkan aku ttg gaji tu….. ala ala ala.. bila dh kerja outside johor, lagi2 xde tempat nk berteduh(meaning-cari rumah sendiri),makan sendiri, basuh baju sendiri, duit bil elektrik air sendiri, duit kereta + petrol lagi.. adush3~ tepuk dahi je aku kira nih… tup tap tup tap mcm RM150 je utk duit baki for survive over 1 months!!! tu xmasuk lagi duit PTPTN.. come on, baby!! What shud I do rite now?

Xkan la aku nk bebankan family agar kereta tu diorg byr??erm… aku rasa down lagi.. penat aku pk..pagi petang siang malam.. sampai nak tido pun susah… because of my determination to work at Kuala Lumpur!!

btw, aku klu leh nak independent. aku nak berdiri atas kaki aku sendiri.. aku xnkla bergantung sgt dgn family.. I’m 22 years old dude!!!!xkanla makan, baju semua nk family aku belikan.. jgn harap.. hahahhahaa… aku xleh ddk dgn family.. aku jadi childish.. I want to success by my own decision.. even if I fail pun bcoz of my decision..not bcoz my family’s.. even  I can blame at myself eventually if anything happens, rite? aku teringin nak rasa susahnya hidup di luar supaya aku leh jadi seorg perempuan yg tabah n tau apa nk selesaikan masalah sendiri.. OMG!! Plz help me!! (=_=)” 

Ya Allah Ya Tuhanku, kau tabahkan la hati aku dan tunjukkanlah aku kebaikan utk aku di masa hadapan.. Semoga aku mampu memberi kebahagiaan dan kesenangan utk keluargaku Ya Allah.. amin..

So, in the end, even smpi skrg ni pun aku xtau nk buat apa… apply or not??? babeh~ i’m depressssssssss…

dah cukup pening ni…. tapi  insyaallah.. aku rasa aku nak apply.. belum tentu dia akan call betul x?? muahahhaaa.. apa2 pun klu ada rezeki, kita tgk mcm mn ok?? =D

Ok, end now!! Bye2!!

Leave a Reply

